Welke consequenties kan China nemen op antwoord van het ontvangen van de Dalai Lama door president Obama? is het slechts blaffende honden bijten niet?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik neem aan dat het voornamelijk spierballentaal is want hoe je het ook went of keert, China heeft het westen nodig, voor de afzet van de producten, voor de import van grondstoffen.
Daarnaast wil je niet weten hoeveel Amerikaanse dollars de chinese overheid heeft, die hebben er geen baat bij dat de koers van de dollar verder zakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
China kan ook al die dollars in één keer vrij geven om Amerika te 'naaien'. De dollar devalueert dan namelijk drastisch. Maar ook de EU zou dan weer een klap krijgen waardoor dan China ook weer getroffen wordt omdat wij dan weer minder van hun kunnen importeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met andere woorden: dit zou ook niet in het belang van China zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt. Maar ik was ff lekker aan het filosoferen. :P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klopt, dat is altijd leuk.

Andere antwoorden (1)

Waarschijnlijk zal er geen directe wraak/reactie/maatregel zijn. Het is echter wel wéér iets (na Google, protectie-maatregelen, etc) waardoor de relatie tussen China en Amerika slechter wordt. Dit maakt samenwerking tussen de twee moeilijker in dingen als de veiligheidsraad, klimaatverdragen, enz.