Had Israël _specifiek_ i.v.m. voorbereidingen op de aanslagen van 11sep2001, spionnen naar de VS gestuurd?

'...het bekende verhaal dat Israël in de maanden voorafgaand aan 11 september 2001 een massa spionnen naar de VS stuurde en blijkbaar op de hoogte was dat al-Qaeda ging toeslaan.'

Er staat bij dat 't een bekend verhaal is, maar ik hoor 't nu pas voor 't eerst. En als ze (al) spionnen gestuurd hadden, dan hebben ze dus blijkbaar jammerlijk gefaald (in de zin dat ze niet genoeg informatie hadden of naar buiten gespeeld hebben danwel dat er niet naar ze geluisterd werd danwel dat er niet tijdig gehandeld kon worden).

Er wordt in dit artikel dus beweert dat Israël middels spyware in door hun geleverde afluistersoftware aan andere landen, diezelfde landen kan afluisteren:
http://www.meervrijheid.nl/index.php?pagina=1453

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (2)

Dit is alleen een bekend verhaal bij samenzweringstheoristen die de hele dag met aluminium hoedjes tegen chemtrails rondlopen. Met nadruk op 'verhaal'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn vele theoriën over 9/11...

De Mossad heeft als 'best georganiseerde' binnenlandse veiligheidsdienst in praktisch ieder land enkele tot tientallen agenten zitten. De taak van deze agenten is niet om een aanslag op het land waar ze geplaatst zijn te voorkomen. Maar om duidelijk door te spelen wat de risico's zijn van hun land...

Bovendien is een aanslag op een land in de praktijk vrijwel niet te voorkomen. Dat er onnodige burgerslachtoffers vallen is praktisch niet te voorkomen. Het enige doel van geheime diensten is om er voor te zorgen dat de 'belangrijke' regeringsfunctionarissen niet in de buurt van het plaats delict zijn. Of met andere woorden: Er voor te zorgen dat die functionarissen niet in de stad, of steden zijn, waar een dreiging is...

Je moet je eens afvragen wat voor een dossier er van jou bij de AIVD ligt. Want iedereen tussen de 16 en 75 jaar wordt van tijd tot tijd geschaduwd door één van de vele geheime diensten. En Nederland telt er 7...