Hoe zeg je in het Fries (lees uitleg)

Hoe zeg je in het Fries gefeliciteerd met je 1e verjaardag. Maak er een leuke dag van?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik verdacht je even van een Baileyisme, maar je zoontje is toch pas acht maanden?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hij is 8 maanden. Geen baileyisme ;-) c

Het beste antwoord

Fan harte gefeliciteerd mei dyn eerste jidje en meitsje er mar yn mooie dei fan!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het werkwoord feliciteren is in het Frysk "felisitearje,' voor zover mij bekend valt het 'ge' voorvoegsel ook weg. - eerste moet zijn 'earste' - jidje moet zijn 'jierdei' - yn moet zijn 'in' - mooie moet zijn 'moaie' Dus dan wordt het: "Felisiteart mei dyn earste jierdei en meitsje der mar in moaie dei fan!" Alleen over de vervoeging van het werkwoord meitsje ben ik niet helemaal zeker, dat wil zeggen ik weet niet of je de 'e' aan het eind nu wel of niet schrijft, je spreekt hem namelijk niet uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Felisiteart zou overigens ook felisitearre kunnen zijn, dat is voor mij altijd lastig te onthouden.

Andere antwoorden (1)

Fan herte lokwinske mei dyn ienst jierdei.