Wat is dit voor een beest?

komt uit nl

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een prachtig 'beest'!!! Ik denk, dat de vlinder er net aan het uitkruipen is, en als ik het me goed herinner van m'n vlinderkwartet van toen ik 7 of 8 was, is de vlinder een liguster-pijlstaart. Dat schoot me tenminste gelijk in m'n hoofd, toen ik de voorkant van je 'beest' zag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat is volgens mij een totaal andere vlinder, met een heel opvallende mooie, groene rups. Maar met en bruin-rood gestreept lijf als imago.

Het beste antwoord

Dat is een dikke vlinder / mot , die OF aan het verpoppen of opdrogen is na het verpoppen, Of zijn vleugeltjes is verloren. Maar de kop is 100 % vlinder.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik denk dat hij net uit de pop is, want links en rechts zie je de opgefrommelde vleugeltjes al liggen, die hij op het moment van de foto ongetwijfeld vol 'bloed' aan het pompen is om ze hun uiteindelijke vorm en omvang te geven. In de pop zitten die vleugeltjes namelijk als zielige slappe propjes tegen de vlinder aan. Vergelijk het maar met een menselijke orgaan in nog-niet-erecte toestand ;-)

Toegevoegd na 6 minuten:
En voor zover ik het kan zien, lijkt het een rode dennenspanner. http://www.vlindernet.nl/vlindersoort.php?vlinderid=392
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dit lijkt mij een vlinder die in een groene cocon zit ipv een witte. Het lijkt mij dat de rode pootjes toebehoren aan de vlinder die er later uit zal komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lijkt mij een groene weideuil (Calamia tridens). Een nachtvlinder uit de familie Noctuidae, de uilen. De voorvleugellengte bedraagt tussen de 17 en 18 millimeter. De vlinder kent één generatie die vliegt van eind juni tot en met september.
Ik wist niet dat er zoveel sites zijn met prachtige close-upfoto's van insecten. Maar het is toch niet gelukt er een foto van te vinden waarin hij in dezelfde positie staat. Maar deze is ook mooi:

Toegevoegd na 1 uur:
Uiteindelijk nog 2 close-up foto's gevonden waar je beter de gelijkenis ziet.

Toegevoegd na 1 uur:
De oorspronkelijk opgenomen afbeelding staat op http://www.pentaxian.nl/index.php?topic=4096.0
(Je kunt er blijkbaar maximaal 2 opnemen).
Amadea