Waar vind ik alles waar Dust My Shoulders Off naar refereert?

Ik zag laatst een videoclip van een Chinese zangeres, Jane Zhang. Haar nummer Dust My Shoulders Off refereert naar veel kunstwerken, en films, en wellicht naar nog veel meer. Een aantal referenties kan ik volgen (bijvoorbeeld De Schreeuw, en Escher). Maar er zijn ook referenties die me bekend voorkomen maar waarvan ik niet weet waar ze naar refereren. En ik zal er vast een boel hebben gemist.

Bestaat er ergens een lijst van alles waar deze clip aan refereert? Zo ja, waar vind ik die lijst?

5 jaar geleden
2.3K
SimonV
5 jaar geleden
Hier staat er zeven:
https://uk.blastingnews.com/entertainment/2016/11/getting-know-to-art-in-jane-zhang-s-dust-my-shoulders-off-001230193.html
Cryofiel
5 jaar geleden
Dank je! Maar Escher staat niet in die lijst. En die tunnel (met de appel) doet me ook ergens aan denken, maar ik kan er maar niet opkomen aan wat...

Antwoorden (1)

Wikipedia:
Edward Hopper "Nighthawks" (1942)
Vincent van Gogh "Selfportrait" (1889)
Jean-Francois Millet "The Gleaners" (1857)
Johannes Vermeer "Girl with a Pearl Earring" (c. 1665)
Andrew Wyeth "Christina's World" (1948)
Georges Seurat "A Sunday Afternoon on the Island of La Grande Jatte" (1884)
Edvard Munch "The Scream" (1893)
Salvador Dalí "The Temptation of St. Anthony" (1946)
Maurits Cornelis Escher "Ascending and Descending" (1960)
Maurits Cornelis Escher "Another World Gallery"(1946)
René Magritte "The Son of Man" (1964)
SimonV