weet iemand wat dit messing voorwerp is?

Het is geen veerunster om te wegen.
Het is ongeveer 12cm lang en heeft een schaalverdeling van 1 t/m 10.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Erna55
9 jaar geleden
Voel je dat hij bij trekken " stroef " reageert ?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee hij reageert niet stroef gaat soepel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
dit is een schuifmaat, om te meten

Antwoorden (2)

Lijkt mij een weegschaal.

Toegevoegd na 16 seconden:
weeginstrument
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is een naaifournituur. De exacte naam weet ik niet, maar het wordt gebruikt om de maat af te tekenen op stof. Zodat je over het gehele patroon dezelfde maat aanhoudt voor de zoom. Als het geen centimeters zijn, kunnen het ook inches of een andere maat zijn. Een soort schuifmaat voor stof dus.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb het nagekeken maar dat is het ook niet. Ten eerste is de schaal dan verkeerd om. En de maat van streep naar streep is ook een vreemde maat. NL. van 8,8mm. (geen inch maten dus)