Wie weet waar deze pot voor bedoeld is?

En ik zou graag willen weten hoe oud hij is. Heeft iemand een idee wat ze met Manna bedoelen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Dit is een apothekerspot. Er ging Manna in, dat is geen brood, maar een kleverig sap uit een boom die groeit rond de Middellandse zee.

De tekens kan ik zo niet vinden. Maar het moet Delfts-blauw voorstellen (of is het misschien zelfs wel).

Toegevoegd na 4 uur:
De drie tekens op de onderkant moeten drie klokken voorstellen. Wat betekent dat het -een copy is naar een origineel van- plateelbakkerij " De Drie Klokken" in Delft. Een origineel is ook veel gedaileerder. Zie 3e bron.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Amadea
9 jaar geleden
Die boom heet in het Latijn Fraxinus ornus en de Nederlandse naam is pluim-es.
Ivana
9 jaar geleden
Volgens mij is het wel een echte, maar van een later tijdstip. Ik heb hier meerdere oude potten uit de drogisterij. Heel divers in detaillering.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wow Ivana, dat zou super zijn voor TS en leuk voor de geschiedenis.

Andere antwoorden (1)

Manna komt uit de Bijbel en was het Voedsel voor Mozes en zijn vluchtelingen uit het Egypteland. Dit was het voedsel dat door de God op aarde werd gelegd om hun honger te stillen. Hoe oud deze vaas is kan ik niet beoordelen en ik denk dat niemand dat kan aangezien het een afbeelding is en van een afbeelding ziet met over het algemeen weinig van de ouderdom(mijn mening).
Waar het voor bedoeld kan zijn is om het belangrijkste voedsel in op te slaan zoals het Manna uit de Bijbel.