Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Morgen heb ik een werkstuk over de Wapenwedloop in de Koude Oorlog, maar ik kan geen info vinden. Kan iemand mij wat info geven ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
887
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En die opdracht kreeg je natuurlijk vanmorgen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het zal wel niet helemaal wellevend zijn maar ik moet hier echt Heel Hard om lachen!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

In 1945 hadden de VS het voordeel van het atoomwapen. De Russen hadden die nog niet. Bij de beslissing kernwapens te gebruiken in de oorlog tegen Japan was ook een belangrijk punt de USSR te laten zien waar de VS toe in staat waren. 1949 kreeg de USSR ook kernraketten waarvan de Amerikanen overtuigd waren dat de Russen dit niet zelf hadden uitgevonden. Er moesten dus atoomgeheimen uit de VS zijn gestolen, dan waren er dus zelf communistisch verraders in eigen land!!!
Toch was er geen sprake van een nucleair evenwicht. De Amerikaanse voorraden waren immers groter en de VS hadden de mogelijkheid om rakketen van de USSR al te laten ontploffen in de lucht, in 1977 was er ook nog het idee vanuit Amerika om een neutronenbom te produceren die alles zou laten staan, maar alle mensen zou laten sterven. De atoombommen vormen pas echt grote bedreiging voor de VS op het moment dat Rusland ze gaat plaatsen op Cuba. Die atoombommen werden daar geplaatst omdat Rusland niet beschikte over goede langeafstandsraketten maar wel over goede middel en korteafstandsraketten
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding