Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kent iemand het boek 'Remy de Vos'?

Ik ben op zoek naar een boek uit mijn jeugd, het heet Remy de Vos, het gaat over een vos die alleen in het bos woont.

Veel meer dan dag kan ik mij niet herinneren.

Alle hulp is welkom.

Als je het niet weet hoef im het niet te weten.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.5K
Amadea
7 jaar geleden
Maar wat is jouw werkelijke vraag? Want wat heb je er aan om te weten dat ik dat boek in mijn jeugd gelezen heb?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je schrijft de naam van de vos anders, daardoor zal jij het boek niet hebben kunnen vinden:

Remie de vos / Niek van Noort. Kampen : Kok, 1981. ISBN 90-242-8568-2.

Toegevoegd na 4 minuten:
Niek van Noort is een pseudoniem. Teunis Johannes Kerpel (* Zevenbergen, 11-01-1930 - † Nijkerk, 29-04-2007) schreef het boek.

Toegevoegd na 11 minuten:
Verhaal over het wel en wee van een jonge vos, die na een schietpartij zijn hele familie verliest. Er wordt veel informatie gegeven over het leven van de dieren in de bossen, over jagers, drijfjachten, stropers en dergelijke. In het beschrijven van de verschillende gebeurtenissen wordt telkens naar een hoogtepunt toegewerkt, waardoor een zekere spanning ontstaat. Vooral het wee van het vosje zal bij kinderen een gevoel van medeleven oproepen.
(Lees meer...)
Amadea
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dankjewel!! :)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding