Hoe heet het boek over kinderen/vrienden die vluchten in een auto?

Lang geleden heb ik een boek gelezen over kinderen of een groepje vrienden die vluchten in een auto. Volgens mij hebben ze of een van de vrienden iemand vermoord. Ergens in het verhaal gooien ze hun mobieltjes weg zodat ze moeilijker te vinden zijn en daarna komen ze ergens aan bij een huisje. Daar worden ze ontdekt door mannen met pistool. Een meisje (ik denk de hoofdpersoon) heeft op een gegeven moment een pistool afgepakt en richt het op een van de mannen, maar ze durft niet te schieten.

Weet iemand misschien hoe het boek heet?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Vermoedelijk bedoel je "Een andere huid" van Yennik Meert (geschreven toen zij zelf 16 jaar oud was).
Merel, 17 jaar, moet een maand bij haar vader doorbrengen omdat haar moeder naar haar vriend in Italië wil. Het intimiderende gedrag van haar oudere broer Abbe, die daar ook is, leidt er toe dat Merel wegloopt. Ze wil naar Arles. Onderweg ontmoet ze Lucas en Gerben, die haar meenemen. Al gauw blijkt dat de jongens zich verplaatsen in een gestolen auto en in hun levensonderhoud voorzien door te stelen. Na een ongeluk reizen Gerben en Merel samen verder naar Arles. Uiteindelijk wordt Merel aangehouden door de politie, omdat ze als vermist staat geregistreerd.
Amadea