Hoeveel Nederlanders hebben een boek geschreven?

Veel mensen zeggen ooit een boek te willen schrijven. Dat kan een roman zijn of een ervaringsbeschrijving. Ze zien dat als hun 'levenswerk'. Maar hoeveel mensen doen dat ook uiteindelijk. Hoeveel procent van de Nederlanders schrijft in zijn leven een boek?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maakt het uit of het daadwerkelijk gepubliceerd is of niet?
En tellen kookboeken en informatieve boeken etc ook mee?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik bedoel wel gepubliceerde boeken, want de rest is moeilijk controlleerbaar. We weten immers niet wat iedereen nog voor manuscripten op zolder heeft liggen die nooit zullen verschijnen. Bovendien moet je dan nog beter definieren wat je onder boek verstaat: is een website met tekst dan bijvoorbeeld ook een boek? En persoonlijke aantekeningen? Nee ik bedoel naar buiten gebracht in een kaft of een e-boek. Kookboeken etc? Tja, als de auteur dat als een levenswerk beschouwt, tellen die mee.

Het beste antwoord

Ongeveer een 207 nederlandse levende schrijvers die gepubliceerd hebben met een isbn nr. Maar er zijn veel meer schrijvers die een boek geschreven hebben zonder isbn nr en dus niet geregisteerd. Idem voor het zuidnederlandse taalgebied of vlaanderen. Bovendien worden heel veel manuscripten nooit uitgegeven of allen in eigen beheer en dat is niet na te checken. In ieder geval lager dan 0,1 %
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het enige, maar niet alleen daarom het beste antwoord. Dank je wel - het maakt veel duidelijk.