Wat is het meest gelezen tijdschrift ter wereld?

Zijn er ergens statistieken te vinden van de meest verspreide tijdschriften ter wereld?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.4K

Antwoorden (8)

Een wilde gok:

Time magazine.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Reader's Digest verschijnt in 50 edities en 21 talen en wordt in meer dan 70 landen verkocht. En dat is dan meteen het antwoord.
13 jaar geleden
escape
13 jaar geleden
Twee minduimpjes voor het goede antwoord? Vreemd...
escape
13 jaar geleden
Onzin. Zoals je meermalen kunt lezen bij de andere antwoorden is dit het goede antwoord.
Amadea
13 jaar geleden
Hopelijk kan een plusduimpje het leed wat verzachten!
Playboy misschien...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Aimeetje;

Het meest verspreide tijdschrift als je bedoeld in het aantal landen zou Reader's Digest kunnen zijn, maar qua oplage zeker niet: "The title's circulation has dropped from more than 1 million in 2001 to 465,028". Er zijn tientallen dagbladen die meer oplage hebben. Ook het gratis tijdschrift Zorgbelang komt alleen in ons land al aan een half miljoen stuks. Volgens Wikipedia ligt de wereldwijde oplage van Time op vijf miljoens stuks. Die van Playboy is van ooit zeven naar drie miljoen teruggelopen. Het Amerikaanse Life scoorde ooit 13,5 miljoen exemplaren per week! Dandoet De Kampioen het met maandelijks 3,7 miljoen stuks alleen in Nederland nog helemaal zo gek niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
National Geographic is niet alleen één van de meest gelezen tijdschriften ter wereld (vijftig miljoen individuen!), het is ook één van de meest bewaarde magazines. Oude edities gaan als relikwies achter slot en grendel, worden verhandeld op beurzen of voor grof geld verkocht. Intussen is het blad uiteraard ook een videoreeks geworden en een TV-kanaal (dat bijna overal in Vlaanderen op de kabel zit).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
readers digest heeft in een artikel vermeld dat er meer van dit tijdschrift word verkocht per jaar dan er bijbels in de wereld zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.bukisa.com/articles/32180_worlds-longest-running-and-most-popular-periodicals-
Bij dit onderzoek staat Reader's Digest inderdaad op 1, Times op 2, en Newsweek op 3. Maar aantallen abonnees om het te bewijzen kan ik niet ergens in statistieken vastgelegd vinden.
Amadea
13 jaar geleden
Donald Duck!! (voor mij...:P)