Wanneer sluit het Maritiem Museum Rotterdam?

Op de site van het Maritiem Museum Rotterdam staat niks over de sluitingsdatum, echter de gemeente heeft de subsidie ingetrokken. Dus wanneer sluit het museum?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Er is helemaal geen sluitingsdatum bekend omdat ze eerst met het Havenmuseum iets samen proberen op te zetten:

22% Korting op subsidie vormt bedreiging voor succesvolle samenwerking
Het Maritiem Museum Rotterdam en Het Havenmuseum gaan structureel samenwerken. Beide directies werken samen om een nieuwe organisatie te vormen met één programma, één gezicht en één loket voor de museumbezoeker. De samenwerking biedt kansen voor de ontwikkeling van een unieke maritieme trekpleister in de Rotterdamse binnenstad. De succesfactor ervan wordt echter bedreigd door de geplande gezamenlijke korting op de subsidie vanuit de gemeente van 22%. Zie verder: http://www.havenmuseum.nl/geen-categorie/maritiem-museum-en-havenmuseum-slaan-handen-ineen-2/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Er zijn geen tekenen van sluiting van dit museum te vinden. Het is zelfs net een nieuwe tentoonstelling begonnen, ‘Topmodellen’ , die loopt tot en met 2 juni 2013.
Het is wel zo dat ze waarschijnlijk gaan fuseren met het Havenmuseum.

Toegevoegd na 7 minuten:
En er wordt in de kerstvakantie afscheid genomen van de publiekstrekker museumschip Buffel, door middel van theatervertellingen, speurtochten, en muziek aan boord.
Met het afstoten van dit schip, en het verminderen van het aantal tentoonstellingen hoopt het museum de financieel slechte tijden te kunnen doorstaan.
Amadea