Wat is een madelief?In eigen woorden please...

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Een Bloemetje...

een bloem?? Doel je ergens anders op?

een madelief is een bloemetje met witte blaadjes en een geel hart. Madelief kan ook een meisjesnaam zijn.

een madelief is een klein bloemetje wat je vaak tussen het gras vindt. kinderen en verliefde mensen maken er slingers van.

Een madeliefje is een allerliefst klein bloemetje met een geel hartje omringd door een wit rozet.Van madeliefjes kan je een bloemenketting vlechten.

Er zitten vlekken op m'n huid, ontstaan door zwevende vingertoppen die even van mentale kracht worden ontdaan in het gras met maagdenliefjes. Ze zingen alle klanken van de regenboog waar vandaag geen regen voor nodig is. Twee dolende reuzen die het individuele gedaantebesef verliezen. De maagdenliefjes worden geplet, maar ze hebben geen pijn.

Bronnen:
http://idontlikepandas.blogspot.com/

Al dat dode vlees dat zit hier maar te rotten Die geur niet te harden, een duivelse stank Mijn neus protesteert als ik het wil verwijderen Op zo'n moment denk ik "wat is een made lief"

Van een vrouw van lichte zeden wordt ook wel gezegd dat ze een straatmadelief is. Bedoel je dat soms?

Een bloemetje waarvan ik weet dat het het eerste bloemetje was die ik in mijn leven van heel dichtbij heb bekeken, gevoeld en aan heb geroken.. een bloemetje in de wei, waar ik kettingen van maakte, mooie slinger voor om mijn hoofd... bosjes geplukt en op mijn slaapkamer in een vaasje heb gehad, gedroogd tussen een boek, achter mijn oor, geplakt in een poëziealbum, en geplakt als versiering op een cadeautje.. tja.... een madeliefje... als ik erover nadenkt komen er heel veel herinneringen... een mooi integer bloempje....

Een madelief is een plant waaraan een schattig bloemetje groeit: Dit bloementje staat symbool voor reinheid/maagdelijkheid. Vaak zie je hele velden bezaaid met madeliefjes, ik maakte er vroeger altijd een bloemenketting van. (doe ik eigenlijk nog steeds als ik ergens op het gras aan het relaxen ben)

Een kinderserie van Villa Achterwerk met in de hoofdrol Madelief, en de serie eindigde met een lange film.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100