Een Bloemetje...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt.
Ik kon zo opzoeken via internet.
Maar wou graag van jullie horen.
Thankssssss

Andere antwoorden (11)

een bloem?? Doel je ergens anders op?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een madelief is een bloemetje met witte blaadjes en een geel hart. Madelief kan ook een meisjesnaam zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een madelief is een klein bloemetje wat je vaak tussen het gras vindt.
kinderen en verliefde mensen maken er slingers van.
Rieneke1
14 jaar geleden
Een madeliefje is een allerliefst klein bloemetje met een geel hartje omringd door een wit rozet.Van madeliefjes kan je een bloemenketting vlechten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zitten vlekken op m'n huid, ontstaan door
zwevende vingertoppen die even van mentale kracht worden
ontdaan in het gras met maagdenliefjes.
Ze zingen alle klanken van de regenboog waar vandaag
geen regen voor nodig is.
Twee dolende reuzen die het individuele gedaantebesef verliezen.
De maagdenliefjes worden geplet, maar ze hebben geen pijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
eigen woorden......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou even in babyfaceds geschiedenis kijken. Dan zou je mijn ironie begrijpen. Hij is namelijk de koning van maar zijdeling relevante copy-paste, maar dan zónder bronvermelding. Met andere woorden: dit is een koekje van eigen deeg. Afgezien dan van het feit dat ik niet probeer te doen alsof dit mijn eigen woorden zijn, zoals deze heer zelf wel doet bij een groot deel van zijn gekopieerde en irrelevante antwoorden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
also..... :D
Al dat dode vlees dat zit hier maar te rotten
Die geur niet te harden, een duivelse stank
Mijn neus protesteert als ik het wil verwijderen
Op zo'n moment denk ik "wat is een made lief"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van een vrouw van lichte zeden wordt ook wel gezegd dat ze een straatmadelief is. Bedoel je dat soms?
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een bloemetje waarvan ik weet dat het het eerste bloemetje was die ik in mijn leven van heel dichtbij heb bekeken, gevoeld en aan heb geroken.. een bloemetje in de wei, waar ik kettingen van maakte, mooie slinger voor om mijn hoofd... bosjes geplukt en op mijn slaapkamer in een vaasje heb gehad, gedroogd tussen een boek, achter mijn oor, geplakt in een poëziealbum, en geplakt als versiering op een cadeautje.. tja.... een madeliefje... als ik erover nadenkt komen er heel veel herinneringen... een mooi integer bloempje....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een madelief is een plant waaraan een schattig bloemetje groeit:
Dit bloementje staat symbool voor reinheid/maagdelijkheid.
Vaak zie je hele velden bezaaid met madeliefjes, ik maakte er vroeger altijd een bloemenketting van.

(doe ik eigenlijk nog steeds als ik ergens op het gras aan het relaxen ben)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een kinderserie van Villa Achterwerk met in de hoofdrol Madelief, en de serie eindigde met een lange film.