Als je dat aan 100 hipsters vraagt, zul je 100 verschillende antwoorden krijgen. Het halve internet staat vol met allerlei verklaringen over de hipster en "the triangle".

- Hipsters zouden van scherpe vormen en van geometrie houden. Dan krijg je snel een driehoek.
- Het is een belangrijk figuur in de New Age, dat vrijheid en je eigen gang gaan symboliseert.
- Er is een bandje YACHT, en daar blijken hipsters dol op te zijn. Laat nou net de leider van dat bandje driehoeken op zijn arm getatoeerd hebben.
- Het is pure ironie: een driehoek is zo'n simpele basis-vorm, dat 'ie altijd van pas komt. (een driehoekje of vierkantje doet het op iedere productverpakking goed)
- En dan is er nog een reden die mij wel aanspreekt. Puur toeval: ooit is er een hipster mee begonnen, en zelfs hipsters lopen elkaar achterna, zoals alle subculturen. Dus, als je als hipster geen levensgrote driehoek op je blog hebt staan, of op je t-shirt, hoor je er niet echt bij.

Hier 2 links om er veel meer over te weten te komen, óf om er achter te komen dat die driehoek niet zo heel veel voorstelt, en je dat symbool niet al te serieus moet nemen.

http://www.knowswhy.com/why-do-hipsters-like-triangles/

http://hipstertriangle.net/hipster-triangle-meaning.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankje, hier heb ik veel aan :)