Wat moet je doen als je een fobie hebt voor het horen, uitspreken of schrijven van lange woorden (hippopotomonstrosesquippedaliofobie)?

Heel vaak zul je met deze fobie worden geconfronteerd, omdat je het moet invullen op formulieren, nieuwsgierige mensen ernaar vragen en omdat sommige mensen je zullen plagen met dat woord.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Taal

Het beste antwoord

Soms denk ik wel dat de mensen die dit soort technische termen verzinnen het er om doen die mensen te pesten.
Gewoon de beschrijving geven op zo'n formulier en ze in hun sop laten gaar koken. Iemand de technische term laten opschrijven op uitspreken valt naar mijn idee toch in dezelfde categorie als een schriftelijke cursus lezen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als het om zulke woorden gaat, is het probleem niet groot, want dit woord gebruik je in onze maatschappij gelukkig maar weinig en er zijn weinig van zulke lange woorden. Verder kun je je aansluiten bij de grote groep mensen die in de woorden die vroeger aan elkaar geschreven werden, nu spaties plaatsen. Er zijn ook mensen die allergisch zijn voor al deze spaties. Zie: spatiefout.nl
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bijna alle fobieën worden op de volgende manier behandeld:
(in dit geval:) Therapeuten beginnen bij korte woorden, zowel schrijven, uitspreken, als horen. Ze maken ze steeds langer, totdat de patiënt er over heen is.
Dit komt omdat ze er aan wennen en er dus minder bang van worden.