Wat is dit Aziatisch kunstwerkje? (gekregen bij een audio kabel van ebay)

Een presentje, maar waar wordt het voor gebruikt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een sierlijke onderzetter/druppelvanger?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan je ze niet gewoon mailen? De verkoper op ebay...?

Antwoorden (2)

Doordat het op zo'n dun papier zit zou ik denken aan een afbeelding die je ergens op kunt strijken (T-shirt ofzo).
Ik weet het echter niet zeker, ben benieuwd.;)
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee het is vloei papier, toch bedankt
In china is het een traditionele kunst vorm van het papier snijden. Of in het engels paper cutting. Of zoals ze het daar noemen Jianzhi.
Het dient als decoratie materiaal voor van alles. Muren, deuren, spiegels. Je kunt het ook inlijsten als je het leuk vind.
Volgens wikipedia brengt het geluk als je je ingang decoreert met 'paper-cuts'.