Ik wil me graag met onverklaarbare zaken bezighouden.Is daar werk in te vinden of specifieke opleidingen?

Zoals graancirkels,ufo's,hoe de oude megalithische structuren zijn gebouwd.En alles wat daar omheen hangt.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Op onderstaande vind je naast honderden therapeuten, centra/bedrijven, winkels en beroepsorganisaties ook opleidingen op het gebied van natuurgerichte gezondheid, spiritualiteit, duurzaam leven en bewustwording. Kijk aan de linkerkant bij 'Opleidingen'.

(td)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Lijkt me erg moeilijk om daar je boterham mee te kunnen verdienen. Misschien kun je dit beter als leuke hobby houden en als kostwinning iets anders zoeken?
AlphaLimaSierra
14 jaar geleden
Dit zijn zaken om heel erg veel over te praten, eventueel te onderzoeken, te filosoferen, dus je zou eventueel filosofie kunnen gaan studeren, maar mijn dochter is bijvoorbeeld filosofe en dat is niet echt een vak waarin je makkelijk werk vind, dan kom je al gauw bij iets heel anders terecht.
Ze is nu beleidsmedewerkster in Den Haag.
Je zou wetenschapper kunnen worden, dan kun je al deze zaken exact onderzoeken, maar ook binnen dat onderwerp zijn weinig mensen die daar werkelijk veel inkomen uithalen.
Je kunt schrijver worden met een van deze twee zaken als basisopleiding.
Publicaties, goed gefundeerde boeken enz, over dit onderwerp en interessant geschreven zijn altijd populair bij bepaalde groepen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Filosofie? Ieder jaar weer komen daar mensen op af die denken dat ze de zin van het leven gaan ontdekken, het over onverklaarbare zaken gaan hebben of gaan 'filosoferen' (waarmee ze een soort vrij associëren lijken te bedoelen). Meestal houden die mensen het nog geen half jaar vol, als ze erachter komen dat je eerder rationeel moet denken en exact redeneren, is de lol ervan af. Vooral het vak Logica is meestal een ware slachting. Om die reden hebben veel faculteiten de inleiding in de logica verplaatst naar het eerste blok van het eerste jaar, opdat die mensen uitvallen vóór 1 februari en op die manier hun recht op studiefinanciering behouden. Als je het in je studie wilt hebben over graancirkels, ufo's en megalithische structuren, en 'onverklaarbare zaken' in het algemeen, zou ik filosofie als studie zéér afraden. Dat kan alleen maar een teleurstelling worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+, Nooit geweten dat filosofen als beleidsmedewerker aan de slag konden. Op welk ministerie als ik vragen mag?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Robin: mijn dochter werkt op ministerie van onderwijs.
@Suzy: dochter bevestigt jouw overweging inderdaad, studie veel exacter dan buitenstaanders denken.
Het leven an sich is daarvoor genoeg opleiding! En er lopen altijd wel wat goedgelovige sukkels rond,die je daarmee een paar euri uit de zak kunt kloppen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat er veel amateurs zijn die het als hobby hebben en dus geel geld rekenen zal heel lastig zijn er geld mee te verdienen.
Zoals met veel beroepen en manieren van geld ergens mee verdienen is een goede marketing. Je moet een klantenkring opbouwen.Niet het minst belangrijk je moet een prestatie neerzetten die in verhouding staat tot de kosten.
Je zou onderzoek kunnen doen en daarover een boek publiceren, de mate waarin je dan geld verdiend zal regelrecht in verhouding staan tot wat je volgens het publeik hebt gepresteert.
Ik weet niets ban je achtergrond maar al met allijkt het me een hele klus om met deze materie genoeg geld te kunnen verdienen. Sommigen lukt het binnen de entertainmentinsdustrie, maar dat is maar enkeling.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij bestaat er een opleiding Parapsychologie. daar moet je maar eens op googlelen.
Wel weet ik goeie boekenwinkel in Amsterdam die gespecialiseerd is in die onderwerpen. Echt een unieke winkel. Ze kunnen je daar zeker verder helpen met vragen wat betreft opleiding of hoe je er mee bezig zou kunnen zijn.
http://www.frontierbookshop.nl/
Frontier Bookshop
tel: +31-(0)20-3309151

als je meer vragen hebt kun je me ook een pb'tje (persoonlijk berichtje) sturen. Ik heb er namelijk een tijdje vrijwilligerswerk gedaan.
succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar zijn geen opleidingen voor. Alleen megalitissche structuren bestaan. Ufo's en graancirkels bestan niet. Het beste kan je archeologie studeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er valt moeilijk onderwijs te geven over onverklaarbare zaken... ze zijn immers onverklaarbaar = niet uit te leggen... Je zult dus weinig opleidingen vinden...

En ook alle reportages op national geographic og discovery moet je met de nodige pakken zout tot je nemen....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alleen als je een eigen praktijk weet op te starten, en dat is duur
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou, je kent de oude tv serie X-files wel? In Nederland zijn er ook een boel van die 'onopgeloste' zaken te zijn waar ze geen agenten op kunnen zetten.

Als je toch mee wilt werken aan het onderzoeken daarvan, dan moet je denken aan forensisch onderzoek, maar ook dan zal je grotendeels met actuele zaken bezighouden. Je krijgt dan meer de 'Scully' taak ipv de 'Mulder' taak.

Ik las dat toen ik klein was in een magazine dat tijdelijk werd uitgebracht onder de naam X-factor, dat was toen X-files helemaal 'hot' was in Nederland.