Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik bekeek een filmpje op YouTube over Poolse hooligans en er werd verteld in het filmpje dat deze hooligans banden hebben met Neonazi's?

Maar in de Tweede Wereldoorlog hadden nazi's juist een hekel aan Polen... Ik begrijp dus niet waarom deze Poolse hooligans zichzelf aansluiten bij Neonazi's?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
790

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

In het algemeen kun je zeggen dat bij veel jongeren er te weinig historisch besef is. Geschiedenis onderwijs op scholen is vaak een ondergeschoven kindje bij zowel beleidsmakers als bij de scholieren; het is immers geen vak waar je later veel mee kunt verdienen.
Veel kansarme jongeren (en zij niet alleen) zien alleen de sterke kanten van een ideologie als het nazisme, de hechte structuur met de krachtige leiders, dat is ook waar zij behoefte aan hebben en omdat zij historische kennis ontberen zien zij niet de duistere kanten ervan of ontkennen die liever omdat die niet in hun straatje passen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Er zijn en er waren overal mensen met nazi sympathieën. Ook in Nederland en België zijn er en waren er tijdens de oorlog.
In onze landen werden zij na de oorlog flink veroordeeld en zelfs terechtgesteld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat bewijst maar weer eens hoe dom die Neonazi's zijn. Er waren al plannen in de oorlog om na de Joden eerst de Polen en dan de rest van de Slaven op te ruimen maar dat weten die "debielen" kennelijk niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ zodra ik achter de computer zit:)
Ik sluit me aan bij de eerste twee antwoorden, ze vertellen wat je vraagt.

Ter aanvulling : ook in bijvoorbeeld Nederland, Belgie en Frankrijk zijn Neonazi's en vaak zijn degenen die zich aansluiten bij deze groepering jongeren met weinig hoop en weinig kansen in de maatschappij.
Gebrek aan mogelijkheden door te weinig opleiding (school / studie), een zwak-sociale achtergrond in de jeugd en niet te vergeten 'peer pressure' (niet zeker van de spelling) staat voor 'druk vanuit een groep' om tot bepaalde daden / acties over te gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hooligans willen 'ergens bij horen'. In dit geval hebben ze, als het waar is (over het algemeen wordt er bij die Youtube-filmpjes veel onzin en zelfs leugens verteld) inderdaad een rare groep gekozen. Hoewel een Nederlandse nationalistische partij het ook niet zo op Polen en andere Oost-Europeanen hebben begrepen, terwijl hun leider nota bene met een Hongarse is getrouwd...

Toegevoegd na 1 minuut:
Hongaarse (sorry voor deze tikfout)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding