Ik laat ergens stickers maken binnenkort, en ik vroeg me af wat een drukproef inhoudt?

Controleren ze dan op e.v.t spelfouten? Of...?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Ze drukken dan een test af, welke de opdrachtgeven moet goedkeuren voor de complete oplage gedrukt wordt. Het is niet aan de drukker om naar spefouten te kijken. Dat is nadrukkelijk de verantwoordeijkheid van de opdrachtgever.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een drukproef houd in dat je een test sticker krijgt en zelf controleert of het goed is, ook op spelfouten en kleuren. Als jij een tekst aangeeft met een spelfout zullen ze dat zo overnemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dan maken ze 1 voorbeeld en kun je kijken of het naar je zin is, of dat er nog iets aan verandert moet worden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Drukproef is een wat serieuze benaming die daarmee tevens meteen aan zekere voorwaarden moet voldoen zoals materiaalkeuze zoals ook voor oplage te gebruiken, uitsnede bevestigd via snijtekens etc (ronde vormen e.o via hulplijn weergegeven) en kleurweergave indien overeengekomen ook voor gehele oplage geldend. Overigens is praktisch alles binne de wat kleinere markt tegenwoordig print ipv echte druk. Succes!