Mijn manager bij McDonald's roept altijd "Swing bada!". Wat betekent swing bada?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Taal

Antwoorden (1)

Swing is een term uit de golfwereld. Het is de draaiende zwieper die een golfer maakt voordat hij of zij het golfballetje raakt met de golfstick.

Bada is slang, het is een scheldwoord. Een verkorting van ‘bad ass’. Eens bedenken hoe je netjes schrijft wat het betekent: zoiets als flierefluiter, luiwammes.

Door die twee woorden te roepen geeft jullie manager aan dat hij of zij vindt dat je staat te niksnutten, en daarom jou aanspoort om eens flink de handen uit de mouwen te steken.
Amadea
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+ alsnog Plus
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
zoiets als "move your ass" dus, beweeg je achterwerk, ga iets doen.