Wat komt er allemaal bij kijken als ik een nieuwe kledinglijn wil opzetten? kledinglijn wil maken?

Samenwerking tussen een mode UIA en een Japans warenhuis om een nieuwe kledinglijn op te zetten. Een bedrijfplan is al opgezet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Er zijn verschillende aspecten die er bij komen kijken.
Economische: Je moet een bedrag per kledingstuk verzinnen hierin moeten productiekosten zitten: arbeidskosten, kapitaalkosten, machinekosten, grondstofkosten e.d..
andere aspecten: Verwacht allereerst niet dat je als nieuwe kledinglijn gelijk 100 euro mag vragen voor een spijkerbroek, mensen vinden dit een onaantrekkelijk bedrag en gaan dan eerder broeken kopen bij al bestaande broekketens zoals levi's.
Verder zorg dat je unieke kledingstukken ontwerpt en niet een kopie maakt van een beroemde ontwerper. Een beroemde ontwerper heeft dan het recht om je aan te klagen en dat is iets wat je niet wil.

Waarschijnlijk zijn er nog meer aspecten waar ik nu zo snel niet op kom.

Zorg ervoor dat jouw kleding uniek wordt, zodat mensen er op den duur meer voor willen geven en je geen problemen met ontwerpers krijgt.
Zorg er ook voor dat je niet gaat verkopen onder je productie kosten, op den duur ga je dan failliet.

Toegevoegd na 3 minuten:
na e.d.. moet komen te staan dat als je die kosten op een rijtje hebt, je kan kijken naar voor hoeveel je jouw kledingstuk kan verkopen. Oftewel winst berekenen.