Ja volgens mij wel,hij was ook een beetje een introvert iemand
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dit is het antwoord waar ik op stond te wachten

Andere antwoorden (6)

Niemand wordt depressief geboren en dus iedereen wordt dat pas op latere leeftijd... Ik ken de statistieken niet, maar ik denk toch dat je een eind in de twintig moet zijn om überhaupt depressief te kunnen geraken... Vincent van Gogh zal hierop geen uitzondering zijn... Ik spreek hier in het algemeen, dus uitzonderingen daargelaten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij is trouwens Vincent van Gogh, maar waarschijnlijk wel daar het een verschijnsel is wat hoort bij creativiteit en genialiteit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarscheinlijk nog niet depressief maar wel 'anders'.

Qoute van wikipedia:
"Als kind was Vincent een zwijgzame, enigszins in zichzelf gekeerde jongen" (zie link)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vrees van wel.Al op heel jonge leeftijd werd hij op kostschool gedaan en vanaf zijn zestiende stuurde zijn vader hem de wijde wereld (den Haag) in.Sindsdien was hij behept met een permanent heimwee naar het platteland.
http://www.inghist.nl/Onderzoek/Projecten/BWN/lemmata/bwn6/gogh
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Al vrij vroeg maakte hij depressieve perioden door, maar omdat hij later ook aan syfilis leed, werden de zenuwaanvallen extra versterkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens moderne inzichten had Van Gogh een borderline persoonlijkheidsstoornis.