Komt deze sleutel uit de Romeinse tijd?

Ik heb bij een oud Grieks badhuis in Turkije een sleutel onder een steen in het water gevonden. Ik weet dat dat een sleutel van metaal het geen 2000 jaar ik het water volhoud maar toch!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het lijkt veel op een loper die ze hier vroeger allemaal op de deuren hadden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Metaal lijkt snel oud als t ff in water ligt. Ga er ander mee naar n archeologisch museum, misschien is ie wel wat waard :p

Het beste antwoord

Waarom zou het gaan om een romeinse sleutel? Misschien is het wel een Turkse sleutel of een griekse?
Maar misschien heb je hier meer aan:Op google afbeeldingen vond ik twee foto's van sleutels uit "onze tijd". (Helaas kan ik ze niet kopiëren) Het lijkt mij dat uw vonden daarin past. Is de sleutel die u hebt gevonden van brons? Dan is het wellicht een ouder sleutel.
Via deze link kan je wellicht meer informatie verkrijgen.
rdwinter@museon.nl
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
dank u wel!