Wat betekent Booqq ? (wordt ook vaak als BooQQ geschreven).

Wie weet wat BooQQ betekent? Is het "slang"/jongerentaal of iets anders? Betekent het überhaupt iets? Zou het een vorm van smiley kunnen zijn? Met Googlen kom ik nergens, ik kan nergens vinden wat het nou precies betekent.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal

Het beste antwoord

QQ word gebruikt als iemand aan het zeuren is. Go cry emo kid, word er vaak bijgezegd.
De 2 q's lijken veel op 2 huilende oogjes.

Toegevoegd na 54 seconden:
In contemporary gamer culture, QQ has become the mainstream emoticon for crying eyes, though it is still often used in it's traditional sense.
"Shut up or QQ!"
"Why don't you QQ, noob?"
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Zoals er al is gezegd, de QQ staat voor twee huilende oogjes. De Boo ervoor is gewoon de Engelse vorm van boehoe! Dus het huilgeluid. Dus eerst het geluid, dan het beeld erbij. Zo sla je twee vliegen in één klap ;)