Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat is het verschil tussen "the boy and the striped pyjamas" het boek en de film?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is "The boy IN the striped pyjamas". Ik heb geen antwoord op je vraag, want ik ken de film niet. Maar als het er om gaat dat je tegen het lezen opziet:het is heel toegankelijk geschreven, gemakkelijke taal, makkelijk leesbaar. Ik heb hem pas gelezen en in vond het bijna een kinderboek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
owja IN xD
ik moet hem nu in het engels lezen idd, maar ik heb hem ongeveer 2 jaar geleden in het nederlands gelezen. dat vond ik idd heel kinderachtig geschreven. daarom heb ik niet heel zin om hem nu in het engels te lezen..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vreselijke film, afschuwelijk boek...

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Het boek is uitgebreid met meer details,de film gaat op bep. gebeurtenissen niet zo diep in.Het boek is echt prachtig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In het boek wordt dat zoontje van die duitse officier of zo (weet nie meer welke rang, iets hoogs) kaal geschoren ivm de luizen. De joodse kinderen werden ook kaal geschoren in het kamp, waardoor hij niet opviel als hij aan het eind onder het draad door kruipt. In de film heeft hij nog gewoon zijn haar.

Het eind was ook anders, hoe zijn ouders er achter kwamen dat hij weg was, onder het draad door gekropen en vergast. Maar weet niet meer precies wat de verschillen nou waren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing