In welke situatie is het schrijven van "Ik wordt" wel correct?

Ik las dit artikel: http://educatie-en-school.infonu.nl/taal/30484-veel-voorkomende-taalfouten-voorkomen.html

"Als u in een zoekmachine op "ik wordt" zoekt (de aanhalingstekens betekenen 'exacte woordcombinatie'), levert dat momenteel meer dan 300.000 hits op. Als u hier, qua nattevingerwerk, de hits op taalwebsites en de (zeldzame) correcte werkwoordsvervoegingen"

Het gaat dan om "de (zeldzame) correcte werkwoordsvervoegingen"

Toegevoegd na 5 minuten:
Het antwoord stond gewoon in het artikel, mijn excuses:

Anekdotisch detail
Toch is er minstens één uitzondering te noemen waarin 'ik wordt' wel met 'dt' geschreven mag worden. Dat is het geval als 'ik' met dubbele aanhalingstekens wordt vermeld en abstract gebruikt wordt. Hieruit volgt dat de slogan "ik" wordt "wij" wel correct is.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
3.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wordt is nooit correct.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cica je hebt helemaal gelijk, ik had het artikel nog niet helemaal doorgelezen.
itsme
12 jaar geleden
Alleen als jij beter dan ik wordt.

Het beste antwoord

Van je eigen bron:

Anekdotisch detail
Toch is er minstens één uitzondering te noemen waarin 'ik wordt' wel met 'dt' geschreven mag worden. Dat is het geval als 'ik' met dubbele aanhalingstekens wordt vermeld en abstract gebruikt wordt. Hieruit volgt dat de slogan "ik" wordt "wij" wel correct is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik kan alleen iets als dit bedenken:
Het woord ik wordt meestal correct geschreven, maar het woord word wordt nog regelmatig fout geschreven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom de min? Dit is ook een goed voorbeeld. Met de zoekfunctie "ik wordt" wordt deze zin ook meegeteld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hele mooie +1
Amadea
12 jaar geleden
Jazeker, en dat levert hier op GV bij mij nogal eens verwarring op. Omdat namelijk veel mensen die het verkeerd schrijven ook geen hoofdletters gebruiken (en soms ook geen leestekens, dan is het helemaal lastig lezen). Dan denk ik dat ze het over het tekstprogramma Word hebben en begrijp de zin dan eerst helemaal niet....
Er zijn zinnen waarin dit perfect kan. Om een voorbeeldje te geven:

Als hij zoals ik wordt, wordt de wereld beter.