Het is even zoeken maar misschien heb je hier iets aan:

http://books.google.nl/books?id=9_X44k9-3j8C&pg=PA409&lpg=PA409&dq=neurien+etymologie&source=bl&ots=ZPNT-Kr5no&sig=mhLhIofD1rsdRAPHhMDFe8ANTwQ&hl=nl&ei=Adh-TaIVgZ0698K5xQo&sa=X&oi=book_result&ct=result&resnum=1&ved=0CBcQ6AEwAA#v=onepage&q&f=false
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Volgens mijn "van Dale etymologisch woordenboek" is het een nevenvorm van neuren, dat al in de 17e eeuw gebruikt werd en een klanknabootsend woord is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neuriën doe je omdat je dan NIETS zingt, in het Frans heet dit NE RIEN, uitgesproken in het Nederlands dus neuriën. Oftewel een frans leenwoord?
12 maanden geleden