In hoeverre spreek je nog van beeldrecht wanneer je een foto maakt van een collage van verschillende clubemblemen?

De emblemen mag ik niet gebruiken, maar ik heb wel alle emblemen in de vorm van stickers in huis liggen. Wanneer ik die op een leuke manier samenvoeg en daar een sprekende foto van maak, kan ik dan die foto gebruiken als cover voor m'n boek?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ha, die Maaswijk;

Voor de eigenaar van het logo blijft dat waarschijnlijk hetzelfde. Misschien toch maar toestemming vragen. Als je duidelijk maakt waar het om gaat en het merk of logo wordt er niet door benadeeld zullen de eigenaren waarschijnlijk niet moeilijk doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee, ook voor een dergelijke foto zul je toestemming moeten vragen aan de rechthebbenden. Helaas maar zo zit onze verouderde wetgeving nou eenmaal in elkaar.
We zouden de hele rotzooi moeten vervangen door Creative Commons licenties.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je Bart3cund.
Je vraag is niet zo gemakkelijk te beantwoorden. Is het voor eigen gebruik of voor commercieel gebruik? Op onderstaande website stat veel informatie over auteursrecht (afbeeldingen, foto's etc).

(td)