Wat moet ik me bij een boek over woordsystemen voorstellen?

http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/woordsystemen-druk-2/666865823/index.html;jsessionid=1FA19760BFDF7F79DFA6270B5E47D964.ps2623#product_description

De omschrijving vind ik niet heel erg duidelijk.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Die omschrijving is inderdaad erg ingewikkeld. Het lijkt er bijna op, dat iemand heeft geprobeerd het zo op te schrijven, dat niemand het snapt. ;-)

Een woordsysteem heeft te maken met indelen en terugvinden. Als alle boeken in een bibliotheek op alphabet zouden staan, dan zou je dagen bezig zijn om een boek van Joost Zwagerman, of een reisgids over Rome te vinden. De bibliotheek kiest dus voor een systeem. B.v. alle reisgidsen bijelkaar, of alle boeken over Rome bijelkaar. Dan hebben bezoekers in een mum van tijd gevonden wat ze zoeken.

Een bibliotheek heeft een ander woordsysteem nodig, dan een magazijn voor auto-onderdelen. Het boek gaat over technieken, hoe je zo'n systeem handig kunt opzetten. B.v. hoe je sub-categorieen kunt maken, en in hoeverre dat nog handig is, als het er te veel worden.

Als jij een enorme verzameling mp3-files hebt, en ik ook, zullen we waarschijnlijk een verschillend woordsysteem gebruiken, omdat onze muzieksmaak verschilt, en ook omdat we verschillende eisen aan zo'n systeem stellen.

Ook GV maakt gebruik van een woordsysteem. Zo'n systeem is op niets anders gebaseerd, dan de rubrieken zo overzichtelijk mogelijk maken, en het terugvinden van vragen en antwoorden zo makkelijk en snel mogelijk te maken.

Dit boek gaat over de technieken voor het opzetten van zulke systemen. En nu maar hopen dat ik het duidelijker heb uitgelegd, dan op die BOLCOM site ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeer goed antwoord, dit kunnen ze zo kopiëren en plakken bij Bol.com :)