Is het boek "Haar naam was Sarah" een stuk beter dan de film"? (zie uitleg)

Je hoort iedereen vol lof spreken over "Haar naam was Sarah". Dus ik heb beiden gisteren gekocht en de film bekeken. Deze vond ik eerlijk gezegd niet zo indrukwekkend als dat ik had verwacht. Misschien waren m'n verwachtingen te hoog, maar dat even terzijde. Waar ik nu benieuwd naar ben is of het boek beter wordt gevonden dan de verfilming. Dan weet ik of ik het boek morgen aan m'n moeder wil geven of niet.
Ik ben namelijk een langzame lezer, dus kan het niet meer eerst zelf lezen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Ik heb zowel het boek gelezen als de film gezien (in die volgorde). Ik was na het boek gelezen te hebben wel een beetje teleurgesteld in de film, maar wilde hem toch zien omdat ik het boek zo ontzettend mooi vond. Mooi kadootje dus!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik vind het boek veel mooier dan de film. Dat komt omdat een boek veel meer de personages en de situaties uitdiept dan een film.
Een mooi kado!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
vreemde min, c+
Ik heb het boek gelezen en de film gekeken. Persoonlijk vond ik het boek veel mooier. Maar ik ben ook een echt boekenmens.

Eigenlijk moet je volgende keer eerst het boek lezen en dan de film kijken. Alhoewel ik er bijna van overtuigd ben dat je het boek toch mooi gaat vinden.

Veel leesplezier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Over het algemeen zijn de boeken altijd beter dan de film. In een boek kun je meer uitweiden, krijg je bijna altijd meer van de achtergronden mee.
In een film is er maar een bepaalde tijd waarin alles uit het boek uitgebeeld moet worden.

Ik heb het boek zelf (nog) niet gelezen, mijn moeder, zus en schoonzus wel. Schoonzus heeft ook de film gezien en vond de film na het boek niet al te best.
Kans is dus groot dat je het boek meer gaat waarderen dan de film.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vond het boek ook veel mooier dan de film. Het bouwt de spanning veel mooier op en je krijgt veel beter uitgediept wat de hoofdpersonen voelen en denken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het boek is inderdaad veel beter(vind ik).
Het is echt een geweldig boek en je hebt 'm zo uit.
(naja, hij is wel dik)