smartlappenschilder ergens midden vorige eeuw...
13 jaar geleden
Bertha Hummel (1909 - 1946) werd geboren in Zuid - Duitsland Beieren, en bezat al op jonge leeftijd scheppende krachten. Deze observaties vooral van kinderen wist zij met een buitengewoon talent weer te geven in de vorm van tekeningen.Later tekent ze onder de naam zuster Maria Innocentia Hummel: M.I.Hummel. In 1871 wordt de Duitse firma Goebel opgericht door Franz Detleff en William Goebel. In 1935 ontstaan de eerste Hummel figuren. Zuster Maria Innocentia Hummel tekent voorbeelden voor het M.I.Hummel beeldje in opdracht van W. Goebel. Eind 1946 sterft M.I.Hummel maar haar tekeningen staan nu nog steeds model voor de bijzondere kinderen met ronde wangen. / zie ook Hummel op Wikipedia
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
knap. +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heeey das super antwoord,
das leuk om te horen jarstikke bedankt. Wat u zegt over dat het model staat voor voor kinderen met roze wangetjes. Dit doet mij gelijk denken aan een ander schilderij wat je regelmatig ziet op oude nederlandse series dan zie je een ik geloof een huilend jongetje portret op de achtergrond en deze portretten zie je tegenwoordig ook nog wl eens in families, zou dit schilderij van het huilende jongetje ook goed van Hummel kunnen zijn. Harstikke tof antwoord en bedankt, Peter
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dat kan heel goed. de beeldjes zijn ook zo kenmerkend
met die bolle wangetjes. maar geen dank hoor :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goed van jou euca.