Als we het woord 'fruhshoppen' zien staan denken de meeste mensen direct aan winkelen. Nou in dit geval is dat beslist niet het geval.

Het is de bedoeling dat men eerst de mis in de kerk bezoekt en als deze is afgelopen kan men gaan fruhshoppen, hetgeen inhoudt dat men onder het genot van (veel) bier en wijn zich tegoed doet aan aan allerlei in de regio gemaakte etenswaren.

Bijna altijd staat er wel een BBQ opgesteld waar de verschillende worsten op gemaakt worden. In een heel enkel geval treft men bij het fruhshoppen nog wel eens een stalletje aan waar wat huisgemaakte producten verkocht worden. Met huisgemaakte producten moet u vooral denken aan hetgeen 'op de boerderij' gemaakt wordt, zoals schnaps, likeuren, worsten, spek, jams, verschillende stukken taart en brood.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk eens op deze informatieve site, met heel veel info over Frühshoppen!

http://lmgtfy.com/?q=fruhshoppen
bamibal
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahaha awesomee link ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha met deze link heb ik pas iemand zo boos gemaakt, terwijl het toch allemaal zo makkelijk is.
dit vond ik op wikipedia
Peelstar FM is de lokale radio-omroep van de gemeente Sint Anthonis. De zender verzorgt radio-uitzendingen via de ether, de kabel en het internet.
Op maandag tot en met vrijdag zendt men allerhande muziek uit (horizontaal geprogrammeerd); op zaterdag richt men zich vooral op jongeren met overdag hits en 's avonds dance en de zondag geldt als familiedag met 's morgens schlager- en accordeonmuziek onder de naam Frühshoppen. De nadruk ligt echter iedere dag op het aanbieden van lokaal nieuws en lokale actualiteiten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb jaren in Berlijn gewoond, en daar werd met Frühschoppen een brunch aangeduid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet vanuit welk perspectief je het vraagt maar ik ken Fruhshoppen ook als een soort brunch, vaak wordt een brunch tijdens carnaval zo genoemd.
Ik kende het niet met lokale gerechten of braadworsten ofzo. Gewoon een soort koffietafel waar alle carnavalsverenigingen samen kwamen en samen ontbeten/lunchen alvorens er aan de laatste dag carnaval begonnen werd.

Maar of dat nog zoveel te doen heeft waar "Fruhshoppen" echt voor staat valt te betwijfelen.