Niets, alleen musea is meervoud van museum.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

een museum, twee musea.

Dat meervoud is voor veel mensen verwarrend. Zo hoor je ook veel dat iemand een antibiotica moet slikken, terwijl het een antibioticum is.
Het is meervoudsvorm afkomstig uit het Latijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is bijv ook zo met datum en data, forum en fora. ;) Musea is gewoon meervoud van museum dus, maar ik zie vaak gebeuren dat het verkeerd gebruikt wordt, dus dat kan erg verwarrend zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
net als data is het mv
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
net als media, dat is het meervoud van medium, hetgeen veel mensen op het medium tv en het medium radio niet schijnen te weten

Toegevoegd na 1 dag:
Men hoort daar vaak spreken over de : de media heeft en: de media doet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is eigenlijk net als in het Latijn. Neem het woord oorlog. Bellum - Bella. Bijna alle woorden in het Latijn en alle woorden in het Nederlands die eindigen op -um krijgen -a als meervoud. Zo heb je ook musicus - musici. Woorden op -us krijgen -i als meervoud. In het Latijn heb je dan ook servus-servi, maar servi kan ook een genitivus meervoud zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sterker nog: het is latijn