Wie verzint alle namen bijvoorbeeld van de dieren in ieders eigen taal?

Wie verzint de namen van dieren in eigen taal? Bijvoorbeeld een hond, in het engels dog, in bahasa is anjing, in het chinees heet het weer anders. Wie verzint of verzond dit allemaal? Waarom wordt het wel geaccepteerd en door wie?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
1K

Antwoorden (4)

De namen van dieren, of zelfstandige naamwoorden in het algemeen, worden niet zozeer verzonnen, maar zijn gewoon ontstaan in de loop van de tijd.
rose
13 jaar geleden
Ik heb ooit gehoord dat er vroeger alleen een taal was en door de accent en door de tijd allemaal langzamerhand veranderd zijn. Maar als ze in de oceaan een nieuwe vis tegenkomen die nog nooit eerder gezien is kunnen ze wel een naam geven en wie dat accepteerd zou ik niet weten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Namen van dieren zoals ze er zijn, die zijn inderdaad gekomen omdat het in de loop der tijd allemaal accenten zijn geworden, die steeds minder op elkaar zijn gaan lijken. Maar nieuw ontdekte diersoorten krijgen een naam volgens de ontdekker, en soms wordt dit diersoort dan ook naar zijn ontdekker genoemd. Hiermee bedoel ik de latijnse namen, en voor die namen staat eerst de soort, en dan de aparte naam (die van de ontdekker bijvoorbeeld)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk omdat wij in groepen zijn gaan leven wij elkaar toch moesten kunnen waarschuwen voor gevaar en dus werden de klanken die hiervoor gebruikt werden op den duur de benamingen (woorden) die wij nu kennen. Dus ze zijn niet door één persoon maar door groepen ontstaan en geaccepteerd omdat het hun hielp bij gevaar of om misschien op jacht te gaan en te handelen.