Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Komt er een punt achter een zin met getal?

De bijeenkomst is in Amsterdam, Heerenweg 120

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Taal
6.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja hoor, dat de zin op een getal eindigt maakt geen verschil voor het zetten van een punt.
(Lees meer...)
10 jaar geleden
Bordensteker
10 jaar geleden
Klopt.
En in dit verband kan nog worden opgemerkt dat een zin die met een getal begint wél een apart geval is: je schrijft dan het eerste woord na het getal alsnog met een hoofdletter.
Bijvoorbeeld: "1 Antwoord op deze vraag was al meteen afdoende." En het kwam nota bene van Wim Nobel, die zijn naam hier als één woord met daarin twee hoofdletters schrijft ;-)
WimNobel
10 jaar geleden
Mijn naam hoort inderdaad met een spatie geschreven te worden. Die werd echter door Goeievraag niet geaccepteerd. Toch heb ik gemeend mijn eigen naam te moeten gebruiken omdat ik vind dat kennisdeling in ale openheid moet gebeuren en niet verscholen achter een fantasienaam (met alle respect voor degenen die wel zo'n naam hebben).
Overigens klopt het niet van die hoofdletter achter een getal. Kijk maar op https://onzetaal.nl/taaladvies/advies/80-verzuimde-verzuimde-te-gaan.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding