Welke neologie(nieuw woord) heb je de laatste tijd gehoord?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Taal
1.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen nieuw woord, maar wel een woord wat opeens zeer veel bekendheid heeft gekregen: PANDEMIE Voorheen nog nooit van gehoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, hij bedoelt een neologisme. Pandemie is al een heel oud woord. Als Biertje er nog nooit van heeft gehoord, kan hij hooguit 18 zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Subtiel gebracht, dank daarvoor, en leest en schrijft dit woord niet wat lekkerder?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Rotaluclac: dan zit je toch wel flink verkeerd. Dat heb je met voorbarige conclusies.

Het beste antwoord

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Sommige dialectwoorden of uitdrukkingen vind ik zo leuk dat ik ze af en toe zelf ben gaan gebruiken.
Vooral uit het Twents: unmeunig leuk! (heel erg leuk).
Ze heeft ervoor 'deurleert' (ze heeft ervoor doorgestudeerd).
Geweldig toch!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jomandisering.
Wildersianisme.
Tokkietoets.
Gasruzie.
Klimaatridder.
AWM
14 jaar geleden
neologie, om eerlijk te zijn...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Da's heel eerlijk! +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 lol
Barplassen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Genadezesje..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gokschatten...