Als ik de afhandeling van iemands klacht volg, noem je dat dan de klachtvolging?

Ander woord?

Toegevoegd na 14 minuten:
Het gaat inderdaad om het volgen van de afhandeling van een klacht. Ik volg bijvoorbeeld hoe lang het duurt en op welke manier een klacht wordt opgelost.
In het rapportje heb ik nu klachtvolging staan maar dat is geen goed Nederlands dus en staat ook raar.
Dus iemand een beter idee?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Taal

Het beste antwoord

Ik zou het zo noemen: "Kwaliteitsbewaking klachtafhandeling"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Gewoon klachtenafhandeling zou ik zeggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals ik het begrijp, gaat het om het volgen van de klachtenafhandeling. Dus niet het afhandelen zelf, maar het volgen hoe die afhandeling gebeurt.
AWM
14 jaar geleden
Inderdaad. 'Klachtvolging' is geen Nederlands. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 @ SQ dan is het klachten afhandeling afhandeling.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar hij handelt de klachtenafhandeling niet af, hij volgt het.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klachtafhandeling monitoring, oid
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat Loenie in een reactie op de vraag sugereert, namelijk 'klachtbewaking' zou dan wat zijn, echter, dit moet gezegd worden, bij een professioneel systeem van klachtafhandeling hoort gewoon de bewaking (en / of de opvolging van het proces van) van de afhandeling. Simpel gezegd, het volgen, zoals de vraagsteller het noemt behoort m.i. bij het proces van het afhandelen zelf, om die reden heb ik mijn antwoord zo gegeven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volg je het namelijk net dan ben je om verschillende redenen fout bezig. Ten eerste heb je dan geen idee of datgene wat je doet (de klachtenafhandeling) zin heeft. Ten tweede weet je dan niet in welke mate het zin heeft. Ten derde weet je niet waar je het proces eventueel kunt verbeteren en ga zo maar door.
Ik zou vooral niet proberen het hele concept in één woord te proppen. Dat kán wel, in het Nederlands kun je allerlei samenstellingen aan elkaar plakken, maar leesbaarder wordt het er niet op.

Mijn suggestie: 'het volgen van de klachtenafhandeling'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook een manier om het uit te drukken. +1
Een klacht volg je niet, maar volg je op.
Je zou dus kunnen zeggen dat je de klacht aan het opvolgen bent of hebt opgevolgd.
Of: je hebt de klacht in behandeling genomen (ook heel mooi).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klachtopvolging/klachtenopvolging is keurig ABN.

Toegevoegd na 14 minuten:
Klachtdossier/ klachtendossier is ook een optie.