Wat is het beestje in 'huisje boompje beestje'?

Toegevoegd na 6 minuten:
En wat is het boompje dan?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

De betekenis van 'Huisje, boompje, beestje' is: "Het gewone burgerleven: Een huis met een tuin en eventueel een huisdier (en kinderen)." (Zie bron) Om je vraag te beantwoorden: Beestje symboliseert dus het huisdier (of kind ;)). Boompje symboliseert de tuin.

huisdier een kat of een hond

volgens mij doet er duidelijk een raaf mee. ik snap meer het boompje niet

Bronnen:
http://www.schooltv.nl/hbb/

huismijt

vogelhuisje in de boom. het beestje is de vogel

boompje =fruitboom beestje= geit of koe op deze manier heb je onderdak (huis) eten (fruit) en ook nog drinken van de koe of geit(melk)

Huisje is een woning Boompje is een tuin Beestje is een hond of poes Kortom: wat iedereen heeft of graag wil hebben.

Mocht je het niet over de kinderserie hebben (het antwoord van Monteur): Huisje boompje beestje is een uitdrukking. Het refereert niet echt naar een boompje/beestje, maar het komt er op neer dat je je echt thuisvoelt waar je woont en dat je gelukkig bent.

Ha, die Annswers; Mijn vader deed voor mij als kind 'huisje, boompje, beestje' als een soort tekenspelletje, waarbij voor ieder woord een klein tekeningetje werd gemaakt, het boompje en het beestje waren verder niet van belang.. De laatste twee waren dan een poppetje en een ezeltje. Dat 'versje' ging in woorden (tekeningetjes maak je zelf maar) zo: Huisje, boompje, beestje, Jantje, Pietje, Keesje, Appel, peer, Griffel, lei: Dit (poppetje) ben ik, en dat (ezel) ben jij.

Meestal wordt daar een goudhamster voor gebruikt.

Een houtworm; om het huisje en het boompje weer aftebreken.. Toegevoegd na 35 seconden: af te breken

Huisje, tuintje, huisdier.

Het huisje is het huis, het boompje is de tuin, het beestje is een huisdier naar keuze. Als je dat hebt, heb je vermoedelijk het (kleinburgerlijk ?) ideal bereikt. Heerlijk, huisje boompje beestje, ik hou er van.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100