Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Weet iemand een uitdrukking waarmee je dit (toelichting!) uitdrukt?

Je weet dat je iets misschien heel erg fout hebt gedaan, en bent erop voorbereid dat je daar wel eens enorm onder zou kunnen gaan lijden.

In mijn geval: ik heb bij het herinschrijven voor mijn studie (2e jaar, dezelfde opleiding+instelling) aangegeven dat ik een deel collegegeld (1e jaar) terug wil, op mijn naam. Normaliter betaalt en ontvangt mijn moeder alles m.b.t. mijn studie. Als blijkt dat de teruggave van collegegeld uberhaupt niet de bedoeling is zit ik met financiële problemen.

Ik ben nu mijn moeder aan het mailen over het gebeurde, en zoek een uitdrukking die deze lading (zie de zin bovenaan) dekt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
620

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Verder gesprongen dan je polsstok lang is

Toegevoegd na 4 minuten:
ow als ik het goed begrijp, wil jij geld, door jouw moeder betaald, terug op jouw rekening. Als dat niet lukt zit jij in financiele problemen: Dan lijkt het mij meer geval van: de huid verkopen voor de beer geschoten is.
Of toch die verbrande billen van hierboven
(Lees meer...)
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Misschien gewoon: mam, ik heb iets stoms gedaan namelijk... Maar ik deed het omdat...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding