Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom zijn de namen van ingrediënten vaak heel moeilijk?

kijk maar op je tandpastatube...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
837

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Vaak zijn het namen die uit de latijnse taal voorkomen, dat is met veel dingen zo in de wetenschap, want latijn is een soort wereldtaal die bijna elke wetenschapper kent.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mee eens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien heb je gelijk ik kan dat niet beamen maar als het zo is dan is dat erg jammer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt.

Andere antwoorden (2)

Ook omdat je zou kunnen schrikken als er op een tandpasta Bakpoeder zou staan.
Net zoals de nepkaas dat in veel pizza's zit. Ze noemen het kaas en palmboomolie. Het kan sommigen afschrikken, maar in het Latijns is het wel duidelijker voor de consumenten in verschillende landen. Het googlen gaat ook handiger, denk ik.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Men is niet altijd even eerlijk en open over de ingrediënten in een product. Sommige ingrediënten hebben verschillende aanduidingen/benamingen.

Ik zal je 1 voorbeeld geven: E-621 zegt ons niet veel maar als je het uit gaat zoeken kom je er achter dat dit MSG (Monosodium Glutaminaat) betreft en dat zegt bij velen veel meer. MSG is n.l. een smaakversterker die ons o.a. dik maakt en helaas zit dit in enorm veel producten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding