Een masseuse
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
owja... natuurlijk... Ik kon er écht niet op komen... Thx +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is de bedoeling dat je er ónder komt ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lol :-P *rolt over de grond van het lachen*

Andere antwoorden (7)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Rick1234;

Als je haar naam niet kent noem je haar gewoon mevrouw.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een masseuse, maar afhankelijk van haar opleiding kan ze ook een fysiotherapeute heten of een massage therapeute.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
masseuse
De volgende keer hier zo'n vraag niet meer stellen, maar gewoon even intikken op www.vandale.nl.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wand?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wand de; m -en houten afscheiding ve kamer, een schip; stenen afscheiding, muur: een teken aan de ~ een ernstige waarschuwing; rotswand steile kant ve rots; darmwand, scheepswand
(zelfde bron)
itsme
14 jaar geleden
LOL
LeonardN
3 jaar geleden
https://www.vandale.nl/gratis-woordenboek/nederlands/betekenis/masseur#.XsJam89R270
Masseur. Ik heb in mijn journalistiekopleiding geleerd, en daar ben ik het mee eens (het staat ook in de Schrijfgids van Renkema geadviseerd), dat het gebruik van ‘vrouwelijke’ woorden voor beroepen uit de tijd is, maar dat deze vrouwelijke benamingen helaas nog steeds een lagere status van dat beroep met zich meebrengt.

Toegevoegd na 48 seconden:
(een lagere status van alle beroepen)

Toegevoegd na 10 minuten:
Het woordje 'maar' in mijn antwoord moet vervangen worden door 'want'. sorry
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoezo uit de tijd?
Snuffel
14 jaar geleden
Gezien het emancipatieproces. Omdat vrouwelijke benamingen helaas het idee bij mensen wekken dat het een beroep met een lagere status is. Terwijl vrouwen en mannen gelijkwaardig zijn. Bij het woord 'chirurg' denkt iedereen automatisch aan een man. Als een vrouw aangeeft chirurg te zijn wordt er eerder verbaasd gereageerd. Dat zou in deze tijd eigenlijk niet meer moeten hoeven. (kromme zin).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dus telefoniste, secretaresse en kapster (om maar eens wat te noemen, is uit de tijd? 'k Dacht 't toch niet.
Snuffel
14 jaar geleden
telefonist, secretaris, kapper. Kan prima wat mij betreft. Even wennen. Maar doe vooral wat je zelf wilt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een secretaris is iets anders dan een secretaresse hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lol Dounja... ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Was niet grappig bedoeld...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vond hem ook erg scherp van je ;-)
Over het algemeen wordt er gesproken over sportmasseur/wellness masseur. Met deze termen duiden we op zowel mannelijke als vrouwelijke sportmasseurs en wellness masseurs.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Snuffel
14 jaar geleden
+ van Konijn!