Wat betekent (A) en (Y)?

En zijn er nog meer van dit soort afkortingen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
17.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in welke context?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Twitter/ MSN taal
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, er bestaan er nog veel meer, bij msn tenminste. (L) is een hartje, ({) een hug, (t) is dacht ik een telefoon. En er zijn er nog een heleboel, voor kadootje, kus, hond, kat, regenboog, en nog meer dingen waarvan ik me afvraag wanneer die nou van pas komen, maar daar weet ik de afkortingen niet van uit mijn hoofd.

Antwoorden (2)

Bij MSN zijn dit emoticons.
De (A) staat voor een engel emoticon.
De (Y) staat voor een duim die omhoog staat,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja (Y) is duimpje omhoog, (N) is duimpje naar beneden en er zijn er nog veeel meer, die kan je zien als je op msn gaat en dan bij de smileys. Als je je muis bij een smiley houdt zie je de afkorting.