Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het onbeleefd van een doof persoon als hij met volle mond gebarentaal spreekt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Taal
1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geef geen antwoord meer op zulke vragen, want dan krijg ik meteen weer die vaste kliek van betweters over me heen die gelijk beginnen te minnen omdat je antwoord niet serieus genoeg is. De gezelligheid is hier tegenwoordig ver te zoeken.
Groet,
Toet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja dat van die gezelligheid heb ik vaker gehoord, maar ik zou me niet teveel van aantrekken toet...gewoon antwoorden hoor ...;-)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat is onbeleefd.Er wordt ook bij gearticuleerd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

als hij alleen met zijn handen gebaren maakt niet
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Als hij maar niet met volle handen gebaart... Dat is pas onbeleefd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat is heel onbeleefd, alleen als zijn/haar gesprekspartner blind is maakt het niet uit;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als hij/zij blind is, zal die ook niet de gebaren kunnen zien en lezen! Dommerik.
Nee,normaal gesproken niet,maar het wordt anders als b.v zijn lepel nog vol zit met soep.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het wordt onbeleefd gevonden omdat je dan het eten in iemands mond ziet. Als de dove persoon alleen met zijn handen "spreekt" dan is het dus niet onbeleefd. Wel als hij ook probeert met zijn mond er geluid bij te maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding