Wat is het tegenovergestelde van afblazen?

13 jaar geleden
in: Taal
2.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aanzuigen?
Amadea
13 jaar geleden
Optrommelen!

Het beste antwoord

Er is geen tegenovergestelde van afblazen.
Als je iets organiseerd gaat dat zowiezo door of je moet het afblazen door omstandigheden.

het tegenovergestelde van af = op maar opblazen heeft in deze betekenis echt niets met afblazen te maken.

Het zelfde geld ook voor aflassen, daar is ook geen tegenovergestelde voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Door laten gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
voortzetten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, iets afblazen doe je voordat het begonnen is. Voortzetten doe je met iets dat al bezig is.
organiseren, op poten zetten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doorzetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
opblazen. Als je iets afblaast. Dan stop je ermee tot dat het er niet meer is. Opblazen is als je iets groter maakt dan het al was. Bijvoorbeeld het feest is afgeblazen. Het is er niet meer het gaat niet door. Of het feest is opgeblazen. Nog groter als het al was buiten proportie gemaakt, overdreven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
volgens mij
Beginnen

afblazen betekent ook wel "beëindigen" en het antoniem daarvan is beginnen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
itsme
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dacht precies hetzelfde +
Afblazen is of was oorspronkelijk een militaire term. Als iets niet doorging, zelfs al was het nog niet eens begonnen, dan werd er een bepaald trompetsignaal gegeven. Dus een tegenovergestelde is moeilijk te vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je afblazen ziet als; " stoom afblazen", dan is het tegengestelde "diep inademen". Als je een evenement afblaast in de vorm van afsluiten, dan is het tegengestelde;" opstarten".
amc
13 jaar geleden
Het tegenovergestelde van afblazen is "aanblazen"
Het komt voort uit de jacht met de jachthoorn als communicatiemiddel.
De jacht wordt aangeblazen; we gaan beginnen.
De jacht wordt afgeblazen; we stoppen ermee.