Hoe noemen ze in je streek een eendenkuiken?

In mijn dorp wordt het o.a. een "pijltje" genoemd, maar op mijn werk kennen ze die naam niet. Er zijn vast nog vele andere lokale namen voor dit beestje?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Taal
2.5K

Antwoorden (5)

bij mij in de streek noemen ze het een kapoentje ;-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
haha, wat leuk!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Laat me raden... in jouw streek noemen ze een lul..... "naatje"? :-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
pulletje! Toen ik je vraag las over lieveheersbeestjes las moest ik ook meteen aan pulletjes denken, op mijn werk kende ook niemand dat woord...