Is het doelen behalen of bereiken?

in de zin: "op welke wijze kan bedrijf x haar opdrachtgevers bijstaan om de nationale klimaat en circulaire doelen te (behalen of bereiken)? is het dan behalen of bereiken.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Taal
15.8K
Amadea
4 jaar geleden
De zin klopt helemaal niet. Het klimaat, niet de klimaat. Maar wat is een nationaal klimaat?
LeonardN
4 jaar geleden
Ik neem aan dat de vrager iets bedoelt als:
de nationale klimaat- en circulaire doelen
(maar dat werkt wat onhandig, of mag zelfs niet eens grammaticaal)

Het beste antwoord

Beide zijn goed.

Ik zou er van maken:

Op welke wijze kan bedrijf X haar opdrachtgevers bijstaan, om de nationale klimaatdoelen en circulaire doelen te behalen?
of voor het zelfde geld (omdat er zover ik kan vinden geen enkel verschil is in doelen bereiken/behalen)
Op welke wijze kan bedrijf X haar opdrachtgevers bijstaan, om de nationale klimaatdoelen en circulaire doelen te bereiken?
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
bedankt voor de snelle reactie!

Andere antwoorden (1)

Doelen behalen (Het kost veel inspanning om de doelen te verwezenlijken)
Doelen bereiken (De weg die je aflegt om doelen te verwezenlijken)

Zelf vind ik bereiken dan meer op de plaats.

Op welke wijze kan het bedrijf haar opdrachtgevers bijstaan om het nationale klimaat en circulaire doelen te bereiken?
Het heet ook: doelen stellen en bereiken.
Toegevoegd op 16 mei 2019 12:34: tekst
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
LeonardN
4 jaar geleden
Doelen behalen (Het kost veel inspanning om de doelen te verwezenlijken)
Doelen bereiken (De weg die je aflegt om doelen te verwezenlijken) Heb je daar een bron van? Of zijn dat zelfverzonnen interpretaties? https://www.google.nl/search?client=opera&q="doelen+stellen+en+behalen"&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Bijzonder dat ik moet kiezen tussen een bron en zelfverzonnen interpretaties.
Volgens mij bestaat er ook nog zoiets als woordenschat.
Verder stel ik deze reacties niet op prijs.
Ze voegen niks toe. En zelf geef je ook een antwoord zonder bronvermelding.
De pot verwijt de ketel......
LeonardN
4 jaar geleden
Bronnen toegevoegd. Ik zeg niet DAT je een bron moet toevoegen, mijn vraag was enkel of je voorkeur voortkwam uit iets tastbaars, of dat het enkel een voorkeur is die jezelf hebt. Ik gaf twee mogelijkheden, maar je mag natuurlijk ook wat anders opgeven. Woordenschat. Wel nu die heb ik ook, en ik ken dus niet dat verschil, dus wordt ik nieuwsgierig. Weet ik iets nog niet, wat met een bron oid geverifieerd kan worden, of zegt iemand iets wat ik kan negeren. Wat ik wil zeggen, het maakt me niet uit dat jij voorkeur geeft als ik maar weet dat die voorkeur persoonlijk is en niet op een ander niveau te verantwoorden. En als het wel te verantwoorden is, dan zou ik graag een bewijs daarvan zien. Ik verwijt je niks, ik vraag je wat.