Moet er bij opsomming bij het laatste het woord en of een komma geplaatst worden?

Bijvoorbeeld bij opsomming als
Ik heb vandaag rijst, macaroni, aardappel ijs (en) soep gegeten
moet er bij het laatste woord altijd het woord EN geplaatst of worden of is dit ook correct:?
Ik heb vandaag rijst, macaroni, aardappel ijs(,)soep gegeten

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Taal
1.2K
Ritsuka
6 jaar geleden
http://www.goedmettekst.nl/oxford-comma/

Antwoorden (1)

Juiste presentatie:

"Ik heb vandaag rijst, macaroni, aardappelen, ijs en soep gegeten."

Al zou het nog beter zijn, om de gerechten te vermelden in de volgorde waarin ze gegeten zijn. De soep voorop, het ijs achteraan en de culinaire wansmaak daartussen.
Computoon