Is er een synoniem voor angstloos?

Ik zoek een woord met dezelfde betekenis als angstloos zonder het woord angst te gebruiken.

6 jaar geleden
in: Taal
8.7K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik vat de spreuk niet maar het zal wel als het op een tegeltje staat. https://www.scoupz.nl/decoratie/tegeltje-met-spreuk-tegeltjeswijsheid-angstloos-leven-is-natuurlijk-wanneer-je-je-gedachten-hebt-onderzocht-kado-verpakking-plakhanger-van-tegelspreuken-nl-in-de-categorie-wand-en-plafonddecoratie-.m12105103.htm Angstloos leven kan wel eens gevaarlijk zijn.
http://www.mijnkwartier.nl/psyche-en-brein/overwin-je-angst-15-minuten/

Antwoorden (4)

Onbevreesd is een synoniem.
6 jaar geleden
Onbevreesd.

Toegevoegd na 1 minuut:
Of dapper, koen, moedig, onbeschroomd, onversaagd, onverschrokken, onvervaard, stoutmoedig, vrijmoedig.

Toegevoegd na 10 uur:
Iemand die bijvoorbeeld voor een operatie "angstloos" is, kan ook gewoon onbezorgd, rustig, ontspannen zijn.
SimonV
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+ onversaagd ::))
Dapper, flink, onverschrokken.
6 jaar geleden
Behalve al veel genoemde en heel bekende woorden zijn er ook synoniemen die wij niet of amper nog horen tegenwoordig:

Driest, dapper, koen, moedig, kranig, boud, gerust, stout, boudweg, vermetel, manmoedig, onbeducht, onbevrozen, kloekhartig, vrijmoedig en natuurlijk onbevreesd.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+ Kloekhartig ;;))