Wat is de naam van de volgende tekens? ʚ ~ ¥ ¤ ¿ Ə Ɵ Ɣ Ƣ ɮ ҁ

Toegevoegd na 6 dagen:
Dit is een serieuze vraag: Y noemen we Griekse ij, ~ noemen ze enje uit het spaans en noem maar op. Waar in hemelsnaam kan ik de namen traceren van al die tekens? Eventueel ook de afkomst of waarvoor ze gebruikt worden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
2.2K

Antwoorden (3)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt in MsWord, bij invoegen -> symbolen, onder aan het venster zien wat de keystroke is, maar ook wat de naam is van het symbool. Ik hoop dat je hiermee vindt wat je zoekt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De tweede is een enje- zo spreek je het uit, en die staat op de n bij sommige spaanse woorden. De 3 na laatste, die op een y lijkt, is gamma, de griekse y... De rest weet ik niet, maar ik hoop dat je hoer al wat aan hebt :D.

Toegevoegd na 37 seconden:
*hier, niet hoer, srry
Bronnen: